Kongres 60 Milionów – Globalny Zjazd Polonii.

W dniach 28 – 30 sierpnia 2019 r. w Jasionce k. Rzeszowa odbyła się 5 edycja Kongresu 60 Milionów.  Europejski Klub Biznesu Polska reprezentował Prezes Janusz Cieślak. Ideą leżącą u podstaw Kongresu 60 Milionów – Globalnego Zjazdu Polonii jest integracja polskich środowisk biznesowych zogniskowanych w kraju oraz poza jego granicami. Nazwa Kongresu koresponduje z ogólną liczbą żyjących na świecie Polaków. Intencją, która przyświeca organizatorom Kongresu jest zdefiniowanie aktualnego statusu i charakteru współpracy między polskimi ośrodkami biznesowymi, naukowymi i kulturalnymi w kraju i za granicą oraz określenie wagi tej współpracy wraz z płynącymi z niej korzyściami. Podstawowym celem debaty podczas spotkania jest zidentyfikowanie tych płaszczyzn kooperacji, na których warto rozwijać i umacniać dotychczasowe relacje, a także poszukiwanie nowych, istotnych z ekonomicznego i wizerunkowego punktu widzenia obszarów wspólnego działania.  Kongres 60 milionów ma stać się płaszczyzną międzynarodowej i międzypokoleniowej komunikacji w nowoczesnym wymiarze, przyczyniając się tym samym do integracji rozproszonej po świecie polskiej społeczności i zacieśnienia więzów, nie tylko charakterze biznesowym.

Uczestnicy biorący udział w wydarzeniu mieli okazję nawiązać kontakty z ekspertami z wielu branż min. finansowej, deweloperskiej, IT,  inwestorami z kraju i ze świata.

Tematyka paneli dyskusyjnych była następująca:

  • Potencjał Gospodarczy Polski – jak go wykorzystać poza granicami kraju. Polskie marki i menegerowie na rynku światowym – wymiana doświadczeń, współpraca na przyszłość;
  • Studiuj w Polsce. Polskie uczelnie wyższe i siła polskich ośrodków badawczo-rozwojowych;
  • Przedsiębiorcy polonijni – Ambasadorowie Polski, wsparcie placówek dyplomatycznych;
  • Inwestuj w Polsce – nowe perspektywy rozwojowe: nieruchomości, fundusze inwestycyjne;
  • Pozarządowe organizacje polskie i polonijne – dobre i złe praktyki, poszukiwanie efektywnego modelu na przyszłość;
  • Siła polskiej innowacji. Nowe technologie, start-upy, branża IT;
  • Promocja polskich regionów wśród Polonii, ich biznesowego ekonomicznego
    i turystycznego potencjału;
  • Jak promować polski produkt. Skuteczne kampanie w budowaniu jakości
    i rozpoznawalności polskich produktów
  • Rynek finansowy – nowe możliwości inwestowania na rynkach światowych. Wsparcie polskich instytucji finansowych
  • Turystyka medyczna, wypoczynkowa i biznesowa
  • Logistyka jako potrzeba i szansa rozwojowa dla biznesu polonijnego i polskiego

Prezes EKB Polska Janusz Cieślak wziął udział w panelu  „Pozarządowe organizacje polskie i polonijne – dobre i złe praktyki, poszukiwanie efektywnego modelu na przyszłość”.  Podczas swojego wystąpienia omówił działalność Stowarzyszenia oraz zaprosił do współpracy zarówno organizacje polonijne, jak i polonijnych przedsiębiorców. Przekazał również zainteresowanym publikacje Klubowe.

Prezes Janusz Cieślak podczas panelu „Pozarządowe organizacje polskie i polonijne – dobre i złe praktyki, poszukiwanie efektywnego modelu na przyszłość”;

Uczestnicy Kongresu 60 Milionów mogli wziąć także udział w wydarzeniach towarzyszących takich jak:
– Regaty o Puchar 60 Milionów na wodach Jeziora Solińskiego
– Wizyta Studyjna w Krakowie
– 60 Million Golf Cup, Turniej i Akademia Golfa

Prezes Janusz Cieślak z grupą międzynarodowych biznesmenów.